اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

ریاست COP28 خواستار افزایش سقف جاه طلبی آب و هوا برای حمایت از “توافق امارات متحده عربی” شد.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، در جریان شرکت در کنفرانس تغییرات آب و هوایی بن، تیم ریاست COP28 به رهبری عدنان امین، مدیر عامل کنفرانس و رزان خلیفه مبارک، رهبر اقلیم سازمان ملل در COP28، خواستار افزایش سقف جاه طلبی آب و هوا برای حمایت از اجرای این کنفرانس شدند. از مفاد «توافقنامه امارات» تاریخی.

جلسات کنفرانس بن در بازه زمانی 3 تا 13 ژوئن سال جاری در حالی برگزار شد که دبیرخانه کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی این کنفرانس را هر ساله برگزار می کند تا برای دوره بعدی کنفرانس های طرفین آماده شود. که در پایان هر سال برگزار می شود، هیئت های طرفین در چارچوب تدارکات خود برای “COP29” که نوامبر آینده در آذربایجان برگزار می شود، در کنفرانس بن شرکت کردند.

عدنان امین در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه کنفرانس بن بر اهمیت توسعه بر نتایج تاریخی COP28 و ضرورت تلاش های هماهنگ در سال جاری برای تعیین یک هدف مالی جدید در طول COP29 به منظور بسیج و تحریک سازمان ها تاکید کرد. تامین مالی مورد نیاز آب و هوا، و آن را به شیوه ای در دسترس و با هزینه مناسب برای همه، همراه با انجام تعهدات مالی جهانی در دسترس قرار دهید.

جناب عالی درخواست ریاست COP28 از طرفین را برای افزایش جاه طلبی های آب و هوایی و دستیابی به اهداف “توافق امارات متحده عربی” تجدید کرد.

وی با اشاره به لزوم اصلاح مسیر اقدامات اقلیمی جهانی، حفظ امکان جلوگیری از گرمایش جهانی بیش از 1.5 درجه سانتیگراد و ارتقای تاب‌آوری اقلیمی جهانی که مستلزم تغییر اساسی در مدل کنونی توسعه جهانی است، گفت: که این تغییر بر اساس آخرین حقایق علمی و اصول انصاف و عدالت هدایت می شود و به دستیابی به بالاترین جاه طلبی های اقلیمی همراه با دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی برای همه کمک می کند.

تحت ریاست عدنان امین، “ریاست های ترویکای کنفرانس احزاب” میزبان اولین جلسات مشورتی غیررسمی با روسای هیئت های شرکت کننده در نشست های بن بود که روش کار ترویکا را ستوده و حمایت خود را از تلاش های این ترویکا با هدف تایید کردند. افزایش سقف جاه طلبی در نسخه بعدی کمک های تعیین شده ملی، به گونه ای که اجرای مفاد تروئیکای تاریخی را افزایش دهد.

تروئیکا همچنین میزبان کارگاهی بود که بر انگیزه طرفین برای افزایش سقف جاه طلبی در مشارکت های تعیین شده ملی و بحث در مورد راه های بهره مندی از تلاش های سازمان ملل متحد و شرکای آن و حمایت از آنها در تهیه و اجرای برنامه های بعدی متمرکز بود. در طول جلسات بن، ریاست COP28 به طور رسمی “گروه همکاری فنی مشترک” را برای حمایت از اجرای مفاد اعلامیه COP28 امارات متحده عربی در مورد سیستم های غذایی، کشاورزی پایدار و اقدام اقلیمی راه اندازی کرد.

راه‌اندازی این گروه نشان‌دهنده گامی مهم در تلاش‌هایی است که با هدف ایجاد یک تغییر کیفی در سیستم‌های کشاورزی و غذایی و توانمندسازی آن‌ها برای مقابله مؤثر با چالش‌های تغییرات آب و هوایی انجام می‌شود. در طول جلسات بن، تیم COP28 بر نیاز به تعیین یک هدف جدید روشن برای تامین مالی اقلیم تاکید کرد و از طرف‌های ذیربط خواست تا در طول مذاکرات همکاری کنند تا پایه‌های لازم برای دستیابی به پیشرفت ملموس در کنفرانس آتی COP29 طرف‌ها ایجاد شود. در باکو

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا